The Host

Ian and Wanda by burdge-bug
Nebudu tu sáhodlouze popisovat děj knihy, protože pokud se o to opravdu zajímáte, tak už nejspíš víte, o co se jedná, a pokud to nevíte, tak si to laskavě vygooglete, neboť já se s tím zdržovat nebudu...
Hostitel má být sci-fi.. A protože vím o sci-fi naprostý kulový, tak mi to taky sci-fi připomínalo...
(A ač velmi nerada..) Musím uznat, že jsem si užila stejně, jako při čtení Eragona, nebo Percyho Jacksona.. (A to už je co říct, neb obě knihy považuju za něco úžasnýho.. Něco jako Starý a Nový zákon..) Stephenie píše dobře, (tedy kvalita textu se od Stmívání opravdu zlepšila), a i když bych knihu nedoporučovala klukům, (a možná ani některým typům holek) určitě bych jí hodnotila kladně... Jasně není to Paolini, ani Riordan, ale čtení mě bavilo a nemusela jsem se nijak přemáhat, abych knihu dokončila... Popravdě jsem jí přečetla jedním dechem a bezmála týden jsem chodila po bytě jako tělo bez duše (Přísahám, že tahle slovní hříčka nebyla záměrná!) a řešila všechny ty otázky ohledně nesmrtelnosti chrousta.. (To taky nebylo záměrně.)

Wanda and Mel by burdge-bug
Kdokoliv by mohl namítnout, že téma knihy je předem vyčerpané, a že jako romantika je to slabý, ale já na tyhle věci mám svůj vlastní názor.. Tak zaprvé, jako člověk sci-fi neznalý, nemám ani šajna o tom, co je a není vyčerpaný a za druhé všecko je lepší než Mary Sue..
Když o tom tak přemýšlím, je tohle jedna z prvních knih, ve kterých jsem si oblíbila hlavní postavu, a kdy chápu jejích rozhodnutí.. Harryho a tu jeho partu jsem k smrti nesnášela, Katniss mi přišla egocentrická, Eragon se mi zdál nedospělý, Grace, ze série Vlci z Mercy Falls, podle mě uvažovala naprosto nelogicky, o Belle, ze Stmívání, ani nemluvě.. Jako první tohle prokletí prolomil až Percy a R (viz článek Warm bodies).. A kupodivu, i u Hostitele jsem si hlavní hrdinku, duši Wandu, oblíbila ohromně rychle. Netuším čím to mohlo být... Možná tím jejím přístupem a způsobem uvažování, nebo že byla zpočátku krapet nespolečenská a necítila potřebu, vyblít každému na potkání, všechny svoje pocity a myšlenky na triko.. Každopádně byla velmi sympatická...

Takže, abych to shrnula, máme tu dílko se slušným počtem stran, čtivou hatmatilkou a romatnickým příběhem, co chytne za srdce pár pubertálních děvčat...
U mě dobrý.. Doufám jenom, že film se bude, co nejvěrněji držet knihy (i přesto, že  se mi to zdá velmi nepravděpodobné) a nezmrší ty pěkně vymodelované charactery.. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

„Friendship is born at that moment when one man says to another: What! You too? I thought that no one but myself.“
- C.S.Lewis

Follow